V dňoch 21 a 22.3.2023 boli na OSBD porady so zástupcami a koordinátormi domov. Účastníci porady boli podrobne oboznámení :
- So spôsobom vyúčtovania služieb za rok 2022
- Úpravou predpisov úhrad spojených s užívaním bytov z dôvodov nárastu cien , najmä energií, služieb, daní a poplatkov.
- S Vyhláškou 503/2022 Z.z. o novom spôsobe rozpočítavania nákladov na teplo a teplú vodu.
- O pomoci zástupcom vlastníkov od zamestnancov družstva.
- O potrebe ukončenia procesu prechodu z klasickej komunikácie na elektronickú.
Podľa vyjadrení ktoré sme na družstvo dostali od niektorých zástupcov porada bola prínosom a pomohla pri rozšírení znalostí súvisiacich so správou domov.
Zverejňujeme jeden z ohlasov, ktoré sme dostali a ktorý môže byť poučný aj pre niektorých zástupcov vlastníkov.
Z mailu citujeme: „ Ďakujem za dobre spracovaný materiál, ktorý bol prezentovaný na porade. Zvlášť oceňujem manuál pre zástupcov vlastníkov.
Chcela by som požiadať o takýto jednoduchý manuál aj pre registrovaných na vyhľadanie vyúčtovania a predpisov služieb v portáli. Bolo by fajn, keby v tom manuáli bol aj obrázok z prvej strany vyúčtovania na mieste, kde sa nachádza kľúč, aby to bolo každému zrozumiteľné. To je prvý zádrheľ s ktorým sa vlastníci potýkaju. Nevedia nájsť kľúč. A čo takí, ktorí sú noví a ešte vyúčtovanie nemali s kľúčom..? Správne ste napísali, že ho viete poskytnúť telefonicky. To by som tam opäť uviedla. Toto bude veľmi prospešné obojstranne.
Na druhý deň po porade sme mali schôdzu vlastníkov. Vysvetlili sme si , aké majú možnosti doručovania, niektorí si zobrali tlačivo na vypísanie žiadosti k zasielaniu vyúčtovania v elektronickej podobe. Mnohí hneď na schôdzi do prezenčnej listiny k svojmu podpisu pridali mailovú adresu k doručovaniu písomností elektronickou formou., Neboli žiadne zbytočné diskusie ani námietky. Vlastníci pochopili, že v podstate si každý môže vybrať, ktorý spôsob doručovania vyúčtovania služieb mu vyhovuje.
Pokrok ide dopredu a vlastníci si začínajú uvedomovať nutnosť elektronickej komunikácie . Neostáva nám nič iné len naučiť vlastníkov novej komunikácii. Ľudia sa s tým časom naučia pracovať. Chce to len trpezlivo vysvetľovať.“
Toľko z jedného z ohlasov na poradu, ktoré sme dostali. Sme radi, že v tomto prípade zástupca vlastníkov zvolal následne schôdzu a podrobne oboznámil bývajúcich s výsledkami porady, že si nenechal informácie pre seba.
K témam, ktoré boli na porade, sa budeme na našej webovej stránke postupne obsiahlejšie venovať.