Nové povinnosti stanovené novelou Smernice Európskeho parlamentu a Rady č. 2012/27/EU o energetickej účinnosti

Oznamy
V roku 2012 vydal Európsky parlament a Rada pod číslom 2012/27/EU Smernicu o energetickej účinnosti. Táto smernica vytýčila ciele v úsporách energie do roku 2020 v rámci EÚ, pričom nosnou myšlienkou bolo dosiahnutie kľúčových environmentálnych cieľov. Pri priebežnom preskúmaní s ohľadom na blížiaci sa rok 2020 boli kľúčové ciele aktualizované pre ďalšie obdobie do roku 2030. Z dôvodu aktualizácie kľúčových cieľov bola vyššie uvedená  Smernica dňom 21. 12. 2018 aktualizovaná a to dokumentom, ktorý sa nazýva: Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2018/2002 zo dňa 11. 12. 2018, ktorou sa mení smernica 2012/27/EU o energetickej účinnosti. Pôvodná smernica 2012/27/EU zahŕňa mnoho oblastí na poli nakladania s energiami. Jej novelizácia prináša určité spresnenie a doplnenie cieľov a následných opatrení. Implementácia smernice do národných legislatív (vrátane slovenskej), priniesla mimo iné aj povinnosť pomerového merania tepla a teplej vody v bytových domoch a následné rozdeľovanie nákladov na vykurovanie a poskytovanie…
Read More

Nelegálny odber plynu, elektrickej a ostatných energií, dôsledky takéhoto konania

Oznamy
V zmysle legislatívy platnej pre oblasť dodávok a spotreby všetkých druhov energií je možné odoberať energie iba na základe ich merania prostredníctvom určených meradiel pre jednotlivé druhy energií. Odber akéhokoľvek druhu energie mimo určeného meradla, resp. bez jeho namontovania na odberné miesto sa považuje za nezákonný odber energií na strane konečného spotrebiteľa. V takýchto prípadoch sa konečný odberateľ svojím konaním vystavuje riziku uplatnenia si sankcií zo strany dodávateľa energií. Takáto činnosť konečného spotrebiteľa môže viesť okrem uvalenia sankcií až k úplnému prerušeniu dodávky energie a taktiež k právnej dohre. Je potrebné podotknúť, že prerušením dodávky energie v žiadnom prípade nie je dotknuté právo dodávateľa na úhradu skutočne vzniknutej škody, ktorú mu konečný spotrebiteľ preukázateľne spôsobil.   V ďalšom bližšie definujeme neoprávnený odber jednotlivých druhov energií:   1/ v zmysle § 46 zákona 251/2012 Z. z. o energetike v znení neskorších…
Read More

Funkcia a výhody rádiových modulov pri odpočtoch energií

Oznamy
V súčasnosti sa odpočty spotrieb tepla, studenej vody (ďalej len SV) a teplej úžitkovej vody (ďalej len TÚV) vo väčšine prípadov vykonávajú pochôdzkovým spôsobom, čo je možné realizovať iba v spolupráci s vlastníkmi, resp. užívateľmi bytov a nebytových priestorov v bytových domoch. Táto metóda: - zodpovedá doterajšiemu stupňu technického vybavenia jednotlivých meradiel, či už sa jedná o bytové vodomery, alebo o pomerové rozdeľovače tepla osadené na každom vykurovacom telese. Pre realizáciu odpočtov bolo potrebné vyškoliť tzv. „odpisovačov“, ktorí boli oboznámení akým spôsobom je potrebné jednotlivé hodnoty odčítať tak, aby mohli tvoriť relevantný podklad pri procese vyúčtovania spotrieb tepla na ÚK, SV a TÚV, - predpokladá súčinnosť vlastníka, resp. užívateľa bytu a nebytového priestoru s „odpočtárom“, - predstavuje obmedzujúci faktor na strane vlastníka, resp. užívateľa bytu a nebytového priestoru (je potrebné sprístupniť byt, resp. nebytový priestor „odpočtárom“, - podlieha vplyvu tzv.…
Read More

Informácia o možnosti umiestnenia komponentov elektronickej komunikačných sietí na strechách bytových domov

Oznamy
Umiestňovanie komponentov elektronickej komunikačnej siete sa riadi zákonom 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov. To znamená, že ak sa jedná predovšetkým o vedenia elektronických komunikačných sietí, tak sa na predmetnú vec vzťahujú ustanovenia zákona č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov. Jedným z konkrétnych ustanovení, ktoré pojednáva o tejto problematike je jeho § 66 spomínaného zákona.   V zmysle ustanovení § 66 zákona č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov môže prevádzkovateľ elektronickej komunikačnej siete v nevyhnutnom rozsahu a ak je to vo verejnom záujme:   a) zriaďovať a prevádzkovať verejné siete a stavať ich vedenia na cudzej nehnuteľnosti,   b) vstupovať v súvislosti so zriaďovaním, prevádzkovaním, opravami a údržbou vedení na cudziu nehnuteľnosť,   c) vykonávať nevyhnutné úpravy pôdy a jej porastu,…
Read More

ENERGETICKÝ AUDIT

Oznamy
Energetický audit je systematický postup na získanie dostatočných informácií o súčasnom stave technických zariadení a budov určených na používanie energie, na identifikáciu a návrh nákladovo efektívnych možností úspor energie (v zmysle zákona č. 321/2014 Z. z. o energetickej efektívnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov).   Energetický audit vychádza zo zhodnotenia súčasného stavu budovy a jej energetickej náročnosti. Jeho cieľom je nájdenie najefektívnejších úspor a návrh opatrení, ktoré vedú k zníženiu energetickej náročnosti, vyčísleniu predpokladaných investičných nákladov, vyčísleniu ekonomického prínosu energetických úspor a vyčísleniu návratnosti investičných nákladov. Výstupom z energetického auditu je písomná správa, ktorá obsahuje práve tieto informácie. Energetický audit slúži ako nástroj v rozhodovacom procese investora pri rekonštrukcii budov a ako podklad projekčných a konštrukčných prác.   Energetické hodnotenie bytového domu   Energetická certifikácia budov sa od roku 2008 stala súčasťou slovenskej…
Read More

Informácia o organizácii a priebehu výberových konaní na významnejšie dodávky prác, tovarov a služieb

Oznamy
OSBD Prievidza v predmetnej oblasti postupuje v zmysle zákona 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a NP v znení neskorších predpisov v súlade s § 8b, ods. 2, druhá veta: „Správca je povinný riadiť sa rozhodnutím vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome o výbere dodávateľa, ak nejde o zabezpečenie odborných prehliadok a skúšok technického zariadenia, ktoré je správca povinný vykonávať pri správe domu.“ Toto konštatovanie znamená, že výberové konania prebiehajú v tých prípadoch, kedy si vlastníci bytov a nebytových priestorov v bytových domoch na schôdzach vlastníkov bytov a nebytových priestorov odsúhlasia investičný zámer väčšieho rozsahu, ktorého predpokladom je vyžiadanie si viacerých cenových ponúk na jeho realizáciu s cieľom porovnania cien a poskytnutia možnosti vlastníkom bytov a nebytových priestorov rozhodnúť o dodávateľovi požadovanej investičnej akcie v zmysle zákona 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a NP v znení neskorších predpisov. Proces zabezpečenia realizácie prebieha v spolupráci vlastníkov bytov a nebytových priestorov dotknutého domu, zástupcu…
Read More

Informácia o organizácii a priebehu výberových konaní na významnejšie dodávky prác, tovarov a služieb

Oznamy
OSBD Prievidza v predmetnej oblasti postupuje v zmysle zákona 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a NP v znení neskorších predpisov v súlade s § 8b, ods. 3, druhá veta: „Správca je povinný riadiť sa rozhodnutím nadpolovičnej väčšiny vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome o výbere dodávateľa.“ Toto konštatovanie znamená, že výberové konania prebiehajú v tých prípadoch, kedy si vlastníci bytov a nebytových priestorov v bytových domoch na schôdzach vlastníkov bytov a nebytových priestorov odsúhlasia investičný zámer väčšieho rozsahu, ktorého predpokladom je vyžiadanie si viacerých cenových ponúk na jeho realizáciu s cieľom porovnania cien a poskytnutia možnosti vlastníkom bytov a nebytových priestorov rozhodnúť o dodávateľovi požadovanej investičnej akcie v zmysle zákona 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a NP v znení neskorších predpisov. Proces zabezpečenia realizácie prebieha v spolupráci vlastníkov bytov a nebytových priestorov dotknutého domu, zástupcu vlastníkov bytov a nebytových priestorov a správcu. Jednotlivé kroky pri zabezpečení procesu realizácie investičnej akcie obsahujú:…
Read More

FUNKCIONÁRI POZOR !!!

Oznamy
Usmernenie pre funkcionárov bytových domov, ktorí sú zamestnaní a vykonávajú funkciu na základe uzatvorenej príkaznej zmluvy v zmysle Zákona č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti v znení neskorších predpisov FUNKCIONÁRI POZOR !!! OSBD Prievidza, ako správca bytových domov vás všetkých, ktorí vykonávate funkcie v bytovom dome, ste zamestnaní a poberáte za výkon funkcie v bytovom dome odmenu na základe uzatvorenej príkaznej zmluvy DÔRAZNE UPZORŇUJE na potrebu bezpodmienečne oznámiť v mzdovej učtárni v prípade straty zamestnania túto skutočnosť a to BEZODKLADNE tak, aby bolo možné ukončiť platnosť príkaznej zmluvy, naplniť požiadavku legislatívy a aby vám bola poskytnutá možnosť bez problémov sa zaradiť do evidencie uchádzačov o zamestnanie na úrade práce. Toto usmernenie sa týka osôb, ktoré vykonávajú funkciu zástupcu vlastníkov bytov a nebytových priestorov, vchodových dôverníkov, kuričov a pod. v…
Read More

Informácia o spracúvaní osobných údajov

Oznamy
Informácia o spracúvaní osobných údajov V súvislosti so spracúvaním Vašich osobných údajov zo strany Okresného správcovského bytového družstva Prievidza (ďalej len „OSBD“), ako prevádzkovateľa, Vám ako osobe, ktorej osobné údaje spracúvame (ďalej len „dotknutá osoba“) týmto poskytujeme informácie podľa čl. 13 a 14 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „Nariadenie“). Prevádzkovateľom osobných údajov je spoločnosť:       Okresné správcovské bytové družstvo Prievidza Sídlo :  Ul. Stavbárov 6, 971 01 Prievidza IČO    :  00173801 Zapísané v OR Okresného súdu Trenčín: oddiel DR, Vložka č. 126/R Účelom spracúvania  osobných  údajov je:  najmä obstarávanie služieb a tovaru, ktorými správca zabezpečuje pre vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome prevádzku, údržbu, opravy a udržiavanie spoločných častí, spoločných zariadení domu, priľahlého pozemku a príslušenstva, služby…
Read More